Látványos munkafolyamatok a 83-as építésénél

2066
Fotó: Pintér Ádám

Október közepén indult az 83-as út építése és mára már Pápa környékén is látványos munkafolyamatok zajlanak. Dr. Kovács Zoltán országgyűlési képviselő, dr. Áldozó Tamás polgármester és Unger Tamás alpolgármester ma délelőtt a Vaszari út közelében, a pápai leágazó építési munkálatairól egyeztettek a szakemberekkel.

– Ahogy láthatjuk, már épül a Győr – Pápa vasútvonal felett átívelő híd töltése. Ezzel a munkafolyamattal előreláthatóan augusztusban végeznek a kivitelező munkatársai. Azt is láthatjuk, hogy megkezdődött a próbacölöpözés, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jó minőségű híd épüljön ezen a helyen – mondta dr. Kovács Zoltán. A térség országgyűlési képviselője az elmúlt időszakban a 83-as építésének többi szakaszánál is járt, a munkálatokkal kapcsolatban elmondta, az északi részen, Koroncónál is jelentős munkálatok zajlanak. Az építők a beruházás megkezdése óta eltelt időszakban már több mint ötmilliárd forint értékben hívtak le forrást. Az új 83-as nyomvonalon hat külön szintű csomópont és 23 kisebb-nagyobb híd épül.

– Ez a beruházás azért is különösen fontos, mert egy regionális gyűjtőút lesz, melyen kétszer két sávon haladhat a forgalom. Ez az út, amellett, hogy Pápát és a repülőteret összeköti az autópályával és Győrrel, a környező településeken élők számára is fontos és biztonságos közlekedési lehetőséget jelent. Ez lényeges szempont, hiszen a jelenlegi 83-as Pápa és Győr között egy rossz vonalvezetésű, régi és balesetveszélyes útszakasz. Mint ismert, hosszú ideje terveztük már ennek az útnak a felújítását, több koncepció is született, de mi mindvégig azt az álláspontot képviseltük, hogy egy nagyobb beruházást kell megcélozni, hiszen a gyorsforgalmi úthálózatba történő becsatlakozás gyakorlatilag a város és a helyi gazdaság számára is jelentős előrelépést jelent – hangsúlyozta dr. Kovács Zoltán.

Dr. Áldozó Tamás polgármester az útépítés kapcsán emlékeztetett, a korábbi évtizedekben számtalanszor felmerült a probléma, hogy azoknak, akik Győr irányába hagyják el a várost, keresztül kell haladniuk a vasúton. Folyamatosan keresték annak a lehetőségét, hogy hogyan lehetne külön szinten keresztezni a vasutat. Erre egyébként több elképzelés is született, de most egy ezektől eltérő terv valósul meg, egy olyan terv, amire korábban gondolni sem mertünk, hiszen ezzel megépül a keleti elkerülő első szakasza is, mely által a Vaszari utat lehet a vasút keresztezése nélkül elérni. – A városnak azonban fogadni is kell majd az 83-asról érkező forgalmat, ami első körben a Vaszari úton keresztül történhet meg. Mi azonban azt szeretnénk, hogy a keleti elkerülő következő szakasza is megépülhessen. A következő években azért dolgozunk, hogy ennek az előfeltételeit megteremtsük és a 83-as pápai leágazójában épülő körforgalomtól induló út és a Téglagyári út meghosszabbítása találkozzon egymással. Így a nagyobb forgalom bonyolítására alkalmasabb Téglagyári út lesz a város fogadó útja. Már ennek az ismeretében épült a Téglagyári út – Győri út kereszteződésében a körforgalom is – mondta a városvezető. Dr. Áldozó Tamás szólt arról is, hogy az 83-as megépülését követően ingázási távolságon belülre kerülünk Győrhöz képest, ami nagy lehetőségeket jelent a városnak.

Az építkezés részleteiről Kiss Boglárkát, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivőjét kérdeztük. Mint megtudtuk, a nyomvonalon  80 százaléknál tart a humuszolás, ami azt jelenti, hogy már kirajzolódik a pálya íve. – Összeségében elmondható, hogy a kivitelező az idei évben a nagy tömegű munkákon dolgozik. Fontos, hogy ez a 2021-es évben befejeződjön, hogy a téli időszakban konszolidálódhasson a töltés. A műtárgyak építését csak ezt követően kezdhetik el. A nyár elején elkezdődik a beruházás mentén a közművek kiváltása, jelenleg folyamatban van a szolgalmi jogok ügyintézése. – A pápai bázisrepülőtér bekötése egy 1,5 kilométer hosszú, kétszer egy sávos úton valósul meg. Itt a teljes szakaszon befejeződött a humuszolás, a vasút közelében befejeződött a töltés alapozása is és a kivitelező már a töltést építi. A bekötőút töltéséhez 91 ezer köbméternyi töltésanyagot építenek be, melyet egy Gyarmat mellett megnyitott bányából szállítanak a helyszínre – mondta a szóvivő, aki arról is szólt, hogy az északi csomópontban is befejezéshez közeledik a humuszolás, a nyugati oldalon pedig megkezdődött a töltés alapozása. Ebben a csomópontban három felüljáró épül, melyekhez próbacölöpözésre van szükség. Ezen a területen is a töltésépítés lesz az elkövetkező időszak legfontosabb munkafolyamata, aminek az anyagszükséglete 173 ezer köbméter.

A papesvideke.hu oldalon megjelenő valamennyi írást és képet szerzői jog véd. A cikkek és képek üzleti célú felhasználása kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető a web(kukac)papaesvideke.hu címen. Megértésüket köszönjük!