Küldj üzenetet

Amennyiben kérdése lenne hozzánk, küldje el nekünk!

Vagy keress információt oldalunkon:

Követés:
PÁPA - KÖZÉLET

Rendhagyó szülői értekezlet a Gyurátz-iskolában

Babos Petra | 2021.04.27.

Herneczki Márton klinikai szakpszichológus tartott online előadást a Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskolában Mentés másként címmel egy rendhagyó szülői értekezlet keretében tegnap délután. A klinikai szakpszichológus beszélt az okoseszközök gyerekekre gyakorolt hatásról, s az elmúlt egy év tapasztalatairól.

Szücs Gábor, az iskola igazgatója a Médiacentrum kérdésére elmondta, az utóbbi években többször tartottak a szülők számára rendhagyó szülői értekezletet, amely iránt nagy volt az érdeklődés.

– A mostani előadást már tavaly terveztük megtartani, de a járvány közbeszólt. A tanév elején úgy döntöttem, hogy ismét megpróbáljuk megszervezni a találkozót, ezúttal az online térben volt erre lehetőségünk 50-80 fő részvételével. A téma nagyon aktuális: Mentés másként. A szülők a digitális eszközökről kaptak tájékoztatatást, figyelembe véve az elmúlt egy évet, amikor sokkal többet használtuk ezeket az eszközöket. Szó esett a digitális eszközök hatásairól is. A szülők gyakran mondják gyerekeiknek, hogy ne telefonozz és internetezz annyit. Most kényszerhelyzetben vagyunk, s rászorulunk ezekre az eszközökre. Hogyan lehet összehozni a megfelelő mértékű használatot azzal, hogy kénytelenek vagyunk a használatukra? Erre a kérdésre kerestük a választ.

Herneczki Márton elmondta, nagyon aktuális a téma, a Mentés másként naprakész kérdésekről szól.

– Nehéz helyzetben vagyunk szülőként és pedagógusként egyaránt. Eddig az volt a célunk, hogy az online élet mellett legyen offline életünk is, amikor valójában is megélhetjük a mindennapjainkat. Sok szülő küzdött azzal, hogy gyermeke kevesebbet üljön a számítógép előtt, ne nyomkodja annyit a mobiltelefonját. A pandémia következtében kialakult helyzet a személyes találkozások korlátozásával járt, s egyik napról a másikra azt kellett mondani szülőként és pedagógusként, hogy most oda kell ülni az okoseszköz elé, a számítógéphez, mert ott folyik a tanulás, a közösségi élet. Azt gondolom, ez a szülőknek és a gyerekeknek is óriási kihívást jelentett. Egy átlagos felnőtt a pandémia előtt körülbelül 3 órát töltött az okoseszköze előtt, a pandémia idejéről még nincsenek pontos adataink. Az oktatás során a vírushelyzet előtt is használták már az okoseszközöket, és úgy gondolom, a vírushelyzet után is sok területen megmarad a jól bevált online módszerek használata. Ettől függetlenül határt kell szabni gyermeknél és felnőttnél egyaránt annak, hogy mennyi időt töltsön egy nap a képernyő előtt. A tudatosság sokat segíthet. Ha nem hagyjuk magunkat, s odafigyelünk arra, hogy mennyi időt töltünk a számítógép előtt, vagyis tudatában vagyunk annak, hogy mennyi a kötelező az online munkavégzés miatt, és mennyi, amit a szabadidőnkből szánunk rá, akkor nem lesz gond. Okostelefonokra lehet letölteni olyan applikációt, ami méri, hogy mennyi időt töltünk a készülék képernyője előtt – tudtuk meg az előadótól, aki kiemelte, nagyon fontos, hogy amennyire csak lehet, mozduljunk ki, sétáljunk a friss levegőn, sportoljunk. Javasolta, hogy a közös esti vacsoránál mindenki kapcsolja ki a mobilját, s ha ezt diszkomfort érzet nélkül kibírják, akkor az azt jelenti, hogy nem alakult ki függőség. Hangsúlyozta az aktív kikapcsolódást, ami valódi feltöltődést jelenthet.

Az online előadás végén a szülők kérdéseket tehettek fel.

Szücs Gábor végül beszélt az iskolai programokról is. Mint mondta, bízik abban, hogy a felsős diákok is járhatnak iskolába hamarosan.

– Remélem, az osztálykirándulásokat, melyek túraszerűek lesznek, megszervezhetjük.  A diákoknak nagy szükségük van a közösségi alkalmakra, hiszen hiányoznak egymásnak. A nyolcadikosoknak szervezünk még egy Biblia zarándoklatot a Somlóra. A reggeli áhítatokat megtartjuk hibrid formában, az alsósok részt vesznek az alkalmon, a felsősök pedig a honlapról követhetik azt. Így valósult meg a Gyurátz-ünnep is, ami a honlapról volt elérhető. Reményeink szerint a gyermeknapot is megtarthatjuk a tanév végén, a tanévzáró pedig minden bizonnyal online formában zajlik majd.





Keresés tartalmaink között

Kérjük adja meg a keresett kifejezés az alábbi mezőben: