Fókuszban a kézilabdautánpótlás-képzés

166
Fotó: Haraszti Gábor

Kecel és Túrkeve után Pápán zárult a Magyar Kézilabda Szövetség A Kézilabda az iskolában program kötelező, kifejezetten utánpótlással kapcsolatos témaköröket feldolgozó továbbképzése. A szakmai napon közel százötvenen vettek részt.

A szövetség 2013 szeptemberében indította el a programot, 1430 tanuló részvételével. A kedvező tapasztalatok következtében folyamatosan bővült a kezdeményezéshez csatlakozó általános iskolák száma, jelenleg közel 150 iskola és 5000 diák vesz részt a gyakorlásokon. A projekt keretében heti öt órából két alkalommal töltik meg az oktatási tartalmat a sportág célcsoport-specifikus mozgásanyagával és labdás képességfejlesztő gyakorlataival. Ez azt jelenti, hogy az alsóbb évfolyamos gyerekek (2–4. évfolyam) a sportág alapvető technikai és taktikai elemeivel, szabályrendszerével ismerkednek meg, illetve szivacskézilabdával különböző labdás feladatokat végeznek.

A pápai szakmai napon Unger Tamás alpolgármester köszöntötte a megjelent szakembereket és kézilabda-palántákat.

– A kormányzat részéről a mindennapos testnevelés bevezetése egy helyes lépés volt, mely egy igényesebb, lényegesen mélyebb lehetőséget nyújt a diákoknak, hogy megismerkedhessenek a sporttal, jelen esetben a kézilabdával, azt hiszem, ennek hosszútávon meglesz az eredménye. Időről-időre az edzőknek, testnevelőknek olyan új információkkal kell rendelkezniük, melyek segítik a munkájukat, a szövetség ezek elsajátításában pedig teljes mértékben partner. Bízom benne, hogy Pápán sok új tapasztalattal, ismerettel bővül a tudásuk, amit át tudnak adni a gyerekeknek.

A megnyitó után Koncz Sándor, a Weöres Sándor Általános Iskola testnevelője az intézmény negyedik osztályosaival a gyorsaság fejlesztésének lehetőségeit mutatta be labdás és labda nélküli játékos gyakorlatokkal.

– A Weöres-iskola a sikeres pályázatoknak köszönhetően a kezdetektől, 2013-tól részt vesz a programban – mondta az intézmény testnevelője. – Akikkel annak idején elkezdtük, mostanra már nyolcadik osztályosok, havonta egyszer szakreferens érkezik hozzánk, aki ellenőrzi, hogy a kötelezően előírt edzésszámot megtartottuk-e, hogy hogyan fejlődnek a gyerekek, a beküldött edzésterveket tartjuk-e. Úgy gondolom, sokat elmond a munkánkról, hogy nyolc éve töretlenül benne vagyunk a programban és reményeink szerint ezt a munkát folytathatjuk is.

A pápai bemutató után Végh Balázs, az ajkai Fekete István – Vörösmarty Mihály Általános Iskola testnevelője a védekező alapmozgás fejlesztését prezentálta diákjaival. A szakmai nap délelőttjének folytatásában Schiller-Kertész Judit, az esztergomi Vitéz János Katolikus Általános Iskola testnevelője figyelem-koncentráció fejlesztésére irányuló feladatokat mutatott az első és második osztályosokkal. A délelőtt zárásaként Deáki István, a Magyar Kézilabda Szövetség szakfelügyelője a nyitott védekezés oktatásáról tartott előadást.

A konferencián részt vett Ilyés Ferenc, 229-szeres válogatott játékos és Gódorné Nagy Mariann, olimpiai bronz- és világbajnoki ezüstérmes, 221-szeres válogatott kézilabdázó, utóbbi nagyon sok tapasztalatot szerzett a délelőtt folyamán.

– Mindig tetszenek az ilyen szakmai fórumok, hiszen mindig tanul valami újat az ember – mesélte az 1976-os montreali olimpia bronzérmese. – Egy témát, feladatsort több aspektusból is meg lehet közelíteni, látszik, hogy a gyerekek nagy kedvvel végzik a feladatokat, mert az edzők, testnevelők sok játékkal igyekeznek felkelteni és fenntartani a sportág iránti érdeklődésüket.

A konferencia folytatásában a Jókai Mór Művelődési Központban Farkas Edit, szakmai koordinátor és Gyömörey István utánpótlás-szakágvezető az új MKSZ Back Office szakmai felületét mutatta be, a nap zárásaként dr. Marczinka Zoltán NEK igazgató és Kólya Zoltán (My Handball System fejlesztő) a digitális edzéstervezésről számoltak be.

A papesvideke.hu oldalon megjelenő valamennyi írást és képet szerzői jog véd. A cikkek és képek üzleti célú felhasználása kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető a web(kukac)papaesvideke.hu címen. Megértésüket köszönjük!