Küldj üzenetet

Amennyiben kérdése lenne hozzánk, küldje el nekünk!

Vagy keress információt oldalunkon:

Követés:
PÁPA - KÖZÉLET

Fókuszban a vasútbiztonság a nyári táborban

Babos Petra | 2021.08.12.

Nyolcadik éve szervez nyári tábort a Polgármesteri Hivatal az önkormányzati intézmények, az önkormányzati gazdasági társaságok és a hivatalnál dolgozók gyermekeinek. Dr. Nagy Krisztina jegyzőtől megtudtuk, évek óta pályáznak a családbarát munkahely cím elnyerésére. A sikeres pályázat egyik elemeként idén is nyári tábort szerveztek. A héthetes programon turnusonként 10-12 gyermek vett részt.

A táborozók bázisa a Polgármesteri Hivatal volt, ahol gyermekjógán és meseterápiás foglalkozáson vettek részt, de ellátogattak a moziba is. A tábor ideje alatt jártak a Kimba Parkban, Vaszaron és Pápakovácsiban. Tegnap a Tarka Boci Portára tettek látogatást – tudtuk meg dr. Nagy Krisztina jegyzőtől.

Dr. Nagy Krisztina kiemelte, a pandémia után különösen nagy segítséget jelenthet a szülőknek a táborozás lehetősége, hiszen lehetséges, hogy kevesebb nyári szabadságot tudtak kivenni a kollégáik. A táborra minden évben nagy igény mutatkozik, vannak visszatérő gyerekek is.

A jegyző köszönetet mondott a táborvezetőknek, Baki Biankának, Sebők Daniellának, Varga Editnek és Berkes Bélánénak. Az ő munkájukat diákmunkások segítették, akik szintén sokat tettek a tábor gördülékeny lebonyolításáért

A táborozók a mai napon zebraséta keretében a vasútállomásra sétáltak Császárné Elek Veronika címzetes rendőr alezredes, a Pápai Rendőrkapitányság kiemelt megelőzési főelőadója vezetésével, aki a Médiacentrumnak elmondta, a gyerekeket a múlt héten vendégül látták a Pápai Rendőrkapitányságon, ahol megtekintették az előállító-helyiséget, kipróbálták a bilincset és a nyár veszélyeiről beszélgettek hasznos videók segítségével.

– Ezen a héten a vasútbiztonság a rendőrségi program fő témája. Láthatósági mellényben, zebraséta keretében eljöttünk a vasútállomásra. Útközben sokat beszélgettünk a közlekedési szabályokról – emelte ki a címzetes rendőr alezredes.

Nagy Gábor területi vasútbiztonsági vezető elmondta, a gyerekeknek tartottak egy előadást, amelyen a vasúti közlekedésről meséltek nekik, majd beszélgettek az utazási szokásokról, a viselkedésről és szabályokról is.

A vasútbiztonsági vezető felhívta a táborozók figyelmét arra, hogy a vágányokat az átjárón keresztül szabad megközelíteni, valamint arra, hogy csak álló járműre szálljunk fel, s mozgó vonatról sose szálljunk le. A vonaton mindig ügyeljünk a csomagjaink biztonságára!

Berkes Bélánétól, a tábor vezetőjétől megtudtuk, nagyon változatos programokkal várták a gyerekeket. A szervezők ügyeltek arra, hogy sok mozgásos játékot tartalmazzon a tábor.

– Építettünk szalmabálát, s azon játszottunk, de etettünk állatokat, fejtünk kecskét. Úgy gondolom, a gyerekek nagyon jól érezték magukat, s közben tanulhattak is a vagyonbiztonságról, a kerékpáros közlekedésről vagy éppen a vasúti és a gyalogosközlekedésről – emelte ki a tábor vezetője.

Szabó Réka és Papp Boglárka elmondásuk szerint nagyon jól érezték magukat a táborban, sok jó program várt rájuk.

– Tapolcafőn a tanösvényen jártunk, kedden a strandra látogattunk, ahol sokat fürödtünk. Szerdán a Tarka Boci Tanyára jutottunk el, ott lovagoltunk, kecskét fejtünk és teheneket etettünk. Kirándultunk a Pisztrángos-tóhoz is, ahová sokat kellett gyalogolnunk – mesélték a lányok, akik egyöntetűen kiemelték, hogy a táborban sokat tanultak, s jó volt a társaság is.

A gyerekek az előadás után egy régi motorkocsira pattantak fel, majd egy régi hajtányt is kipróbáltak, s elmondásuk szerint ez nagyon élvezetes volt.

• Friss hírünk
    Videó
    Pápa TV híradó

Híradó 2024.03.28.

A legfontosabb hírek a városból.

Elolvasom »
    Követés:

Keresés tartalmaink között

Kérjük adja meg a keresett kifejezés az alábbi mezőben: