Küldj üzenetet

Amennyiben kérdése lenne hozzánk, küldje el nekünk!

Vagy keress információt oldalunkon:

Követés:
PÁPA - KÖZÉLET

Kijavítják a tervezői hibát

Huszár Hajnal | 2022.01.13.

Gyalázkodástól sem mentes vita alakult ki a közösségi médiában egy régi várkerti sétányszakasz hiánya miatt. Az Ady sétányt és a Szent István úti lépcsőt összekötő utat ugyanis nem tartalmazták a rehabilitációs tervek, így a régi nyomvonal megszűnt, helyette két irányba épültek sétányok a park közepétől a lépcsőig. Az ezzel kapcsolatos vélemények és tények megismerésére a Pápa Városi Televízió helyszíni egyeztetést hirdetett az ügyben a kommentelőkkel és a város képviselőivel, ám a találkozóra csak négyen jöttek el a Várkertbe.

Fuksz József szerint a régi útszakasz nagyon hiányzik és most sokkal többet kell gyalogolni a lépcsőtől a piacig vagy az autóbusz-pályaudvarig. Ő 8 éves kora óta ezen az úton haladt át a Várkerten és nem érti, miért kellett megszüntetni. Az idős úr szerint egyébként nagyon sokan vannak, akiknek az új megoldás nem tetszik.

Kiss Sándor ezzel szemben nem tartja problémának, hogy új nyomvonalon kell közlekedni, mint mondta a lépcső és a buszállomás között most egyenes út vezet, így akik e két pont között közlekednek, gyorsabban elérik céljukat. A hiányzó sétányról szólva elmondta, kíváncsiságból lemérte a különbséget a régi és az új nyomvonal között, s ez csupán 40-50 méternek bizonyult, vagyis fél perccel több sétát igényel.

A találkozón Unger Tamás felidézte, a projekt tervezői és az önkormányzat között súlyos viták voltak a tervezési időszakban. A tervezők egy angolparkot képzeltek a Várkertbe, a városvezetés viszont a közpark funkció megtartását akarta elérni, melynek része a közlekedési funkció is. A sok egyeztetés és vita több eredményt is hozott, de nem eleget, például ennek a sétányszakasznak a megtartását sem sikerült elérni. Ugyanakkor a Várkert rehabilitációjának terveit az örökségvédelmi elvárások is befolyásolták, a projektnek kötött indikátorai voltak a zöldfelületekre és az épített útfelületekre vonatkozóan, és a pályázat végrehajtásának időbeli határidői sem tették lehetővé a vég nélküli vitát.

Az alpolgármester úgy fogalmazott, a tervezőknek teljesen más elképzelései voltak a park megújításáról, mint az önkormányzatnak, és sokszor szembesültek az egyeztetések során a praktikus gondolkodás teljes hiányával a tervezők részéről. Azt is elismerte, nehéz megváltoztatni több évtizedes szokásokat, az pedig, hogy két pont között a legrövidebb út az egyenes, vitathatatlan, mint ahogy az is, vannak, akik ekként szeretnek közlekedni.

– Ez a tervezői hiba azonban kijavítható – jelentette ki Unger Tamás, hozzátéve – megterveztetjük és a költségek ismeretében amint lehetőség nyílik rá, megépíttetjük ezt a többeknek hiányzó sétányszakaszt.

A régi nyomvonalhoz ragaszkodók, nemcsak egy ösvényt tapostak ki, de az ide telepített cserjék egy részét is elpusztították és megrongálták az ágyásszegélyeket. A kitaposott ösvény egyébként 170 méter hosszú, ha a Szent István út felé kerülő – közvilágítással ellátott – új sétányon haladunk végig, 213 méter kell gyalogolni. Vagyis a különbség 43 méter.





Keresés tartalmaink között

Kérjük adja meg a keresett kifejezés az alábbi mezőben: